måndag 26 maj 2014

Gatukonst av Nathalie


Vi har arbetat med gatukonst i Adobe Photoshop på våra datorer.

Först tänkte jag på vad jag skulle ha för bakgrund. Vår lärare föreslog något som såg tråkigt ut, som en grå byggnad eller något liknande. Jag kom på idén att göra något på skolan, för den ser så tråkig ut. Jag kom sen på idén att det skulle vara en liten gubbe som höll på att måla skolan i fina färger.
Så sen fick vi gå ut och fota bakgrunder. Då tog jag ett kort på en vanlig neutral vägg på skolan.
Sen började jag skissa på min bild. Clara kom på idén att jag skulle måla en gubbe som gick under stegen och eftersom det betyder otur så skulle en målarburk falla emot honom. Då händer det något i bilden och det är lite roligt.
Sen tog jag kort på min bild jag målat och förde in den i datorn tillsammans med min bakgrund.
Sen var det dags att börja pilla ihop det hela. Jag färglade stegen och de målade brickorna i datorn och fixade konturer. Det var lite pillit men det blev rätt så bra.
Och resultatet på det hela ser du på bilden ovan.

Detta var en rolig uppgift och jag blev nöjd med resultatet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar