söndag 2 februari 2014

Vegetarisk lasagne


Ingredienser:
50 g riven ost
1 gul lök
basilika
krossade tomater
keso
lasagne plattor
margarin
salt och peppar


Ändringar i receptet:
Vi hade varken keso eller några lasagne plattor så vi tog istället cream fresh och spagetti (som vi kokade medan som såsen koka)

Så här gör du: 
• Sätt ugnen på 225°
• Hacka löken i små bitar
• Smörj en lagom stor form
• Blanda löken med de krossade tomaterna och basilikan
• Låt det koka i ca 5 min och rör om lite grann
• När såsen är klar lägg i lite i formen, lägg sedan på lasagne plattor (spagetti..), keso (cream frech) och  lite riven ost
• Fortsätt så tills du kommit till toppen och lägg ost högst upp
• ställ in i ugnen i ca 20 min

Viktigt: 
Ha inte i någon köttfärs, annars blir det inte vegetariskt!

Tips: 
Se till att ha allt som behövs hemma!
Kom ihåg att lägga SÅS i botten, inte plattorna... som vi gjorde
Ta mycket ost, det blir gott!

Jag jobbade med Samuel i kök nr 3 och våran syssla var att byta soppåse

Utvärdering: 
Jag blev faktiskt väldigt nöjd med lasagnen! Det blev gott och den såg rätt god ut och jag tycker att vi löste problemen som uppstod väldigt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar